«دو واحد مجسمه» با مشارکت ۳ دانشگاه برپا می‌شود/ موضوع آزاد است

«دو واحد مجسمه» با مشارکت ۳ دانشگاه برپا می‌شود/ موضوع آزاد است



سومین نمایشگاه دانشجویی «دو واحد مجسمه» با حضور دانشجویان سه دانشگاه مجسمه‌سازی کشور، بهمن ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بیژن غنچه پور دبیر سومین نمایشگاه دانشجویی مجسمه به خبرنگار مهر گفت: به همت انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران سومین نمایشگاه دانشجویی مجسمه از ۱۲ بهمن ماه به مدت ۲ هفته در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و دانشجویان مجسمه‌ساز کشور امکان حضور در نمایشگاه مجسمه با عنوان «دو واحد مجسمه» را پیدا خواهند کرد.

دبیر سومین نمایشگاه دانشجویی مجسمه درباره اولویت‌ها در انتخاب آثار بیان کرد: طبق روال سال های قبل هیات داوری متشکل از استادان سه دانشگاه ایران (دانشگاه هنر، دانشگاه تهران و دانشگاه نیشابور) که رشته مجسمه‌سازی در آنها آموزش داده می‌شود، بررسی آثار را برعهده دارند.

وی افزود: از دانشجویان توقع خلق آثاری همچون مجسمه‌های استادان یا چهره های شاخص را نداریم اما بر اساس اولویت‌های در نظر گرفته شده از سوی هیات داوری، آثاری که از کیفیت لازم، فضای تجربه‌گرا و خلاقانه برخوردار باشند به نمایشگاه راه پیدا خواهند کرد.

غنچه ‌پور با اشاره به اینکه موضوع نمایشگاه آزاد است، تصریح کرد: قرار است در نمایشگاه «دو واحد مجسمه» دانشجویان تجربه و رویکردهایی را که در فضای دانشجویی تجربه کرده‌اند به نمایش بگذارند.

وی درباره تعداد آثار گفت: در این باره نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت اما به طور معمول ۵۰ تا ۶۰ مجسمه در نمایشگاه عرضه می‌شود.

دبیر سومین نمایشگاه دانشجویی «دو واحد مجسمه» خاطرنشان کرد: سابق بر این، نمایشگاه دانشجویی مجسمه برگزار می‌شده است اما با محوریت یک دانشگاه بوده است در حالی که در این نمایشگاه سه دانشگاه کشور که رشته مجسمه‌سازی دارند، حضور خواهند داشت و آثار دانشجویان سه دانشگاه عرضه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه این نمایشگاه طی سال‌های قبل یکی از پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران بوده است و شرکت‌کنندگان زیادی هم برای حضور در آن اشتیاق داشتند، اظهار کرد: از آنجا که برگزارکنندگان نمایشگاه سعی دارند این رویداد هنری به شکل منسجم‌تری برپا شود امیدواریم این نمایشگاه به عنوان اتفاق هنری که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود، شناخته شود تا دانشجویان به صورت مداوم برای این نمایشگاه به خلق آثار بپردازند.

غنچه پور در پایان این نمایشگاه را عاملی برای فکر کردن دانشجویان به پروژه‌های حرفه‌ای و ورود به فضای حرفه‌ای مجسمه‌سازی معرفی کرد و گفت: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز با برنامه‌ریزی و برگزاری این نمایشگاه به عنوان پل، سه دانشگاه مورد نظر را به هم مرتبط کرده و زمینه‌ای بوجود آورده است که دانشجویان آنها در یک نمایشگاه گردهم جمع شوند.

کد خبر 4500930

mehrnews.com/news/4500930